onsdag 31 mars 2010

Åh så gnälligt

Jag får erkänna, det här med sommartid är inte min grej. Jag är tokvaken på kvällarna och sover länge på mornarna. Igårkväll somnade jag först runt 21:30, och så sov jag till 9:30. Mamma hade inte hjärta att väcka mig i och med att jag fortfarande är krasslig. Lilly hade inte vett att sova till längre än 06 vilket så klart retade gallfeber på mamma som tyckte att de väl kunde sova de med.

När jag väl vaknade var det på fel sida, hej och hå så fel allt varit idag, regningt och dant. Lilly ligger i hårdträning här hemma då hon behöver bli starkare i ryggen så hon är ju långt ifrån nöjd hon med där hon ligger på mage, så det har varit höga toner mest hela dagen här hemma.

Vi drog nog en lättnads suck allihopa när pappa kom hem vid 15-tiden och tog ut mig och Lilly på en 2-timmars lekstund. Lämpligt nog valde solen just då att komma fram.

Idag har Lilly käkat något annat än frukt och grönsaker, det blev kyckling och jädrans så poppis det var. Mamma var väldigt skeptisk till hur detta skulle gå men Lilly satt som en liten fågelunge och gapade efter mer hela tiden. Duktig kicka!

Dagens största utbrott: Lilly satt i min gamla barnstol när jag skulle äta mina jordgubbar, vilket inte alls gick för sig ansåg jag. Mamma hävdade motsatsen och då drämde jag skålen i golvet allt vad jag kunde så jordgubbar flög all världens väg. Hur road mamma blev? Måttligt! Jag fick plocka upp alla jordgubbar själv, vilket jag faktiskt gjorde utan protester, sen satte jag mig igen och tryckte i mig dem i rekordfart.

Fåfängs-frosseri

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Såklart att man vill kolla närmre på den snygga tjejen i spegeln!
Kramar till mamman som kämpar på!