torsdag 1 april 2010

Syskonbråk och premiär

Ett av de första syskonbråken hade Lilly och jag idag.
I sin iver att få tag i min puzzelkartong rullade latmasken över på mage för en gång skull, vilket tydligen var mammas plan. Men det där är ju MIN kartong och jag rusade genast bort och började slita i den. Hon må vara lat vad gäller att rulla runt, men rackarens vilka starka nävar hon har. Vi slet och skrek och tillsist släpte hon och jag drattade på ändan. Fy så förbannad syrran blev, hon skrek och gormade, jag klappade och pussade samtidigt som jag försökte dölja det faktum att jag med andra handen sköt kartongen längre bort från henne.
Mamma insåg idag att vi båda ärvt hennes (dåliga?) humör och envishet, en kombination som inte alltid (sällan?) är så trevlig.
'Lord have mercy' hörde jag henne mumla för sig själv...

Idag var det premiär för Lilly i en gunga. Hon verkade tycka det var mest intressant att titta på mig som gungade, och jag var mest sur över att Lilly också ska gunga nu helt plötsligt. Kan man inte få ha någonting ifred längre??



Det här tyckte Lilly var jätte skoj!


Här sitter jag och filar på lite påsk-teckningar

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

oj, att Lilly var så stark. Jag får nog köra lite hårdträning i gymmet innan vi träffas om jag ska klå henne i armbrytning.
Såg ju sådär roligt ut med gungan, syrran verkade klart mer intressant att spana in:)
Glad Påsk på er!
Kram Hannes, mamma & pappa