onsdag 17 mars 2010

Årets första cykeltur

Idag efter dagis frågade mamma om hon och jag skulle gå till affären. Eftersom jag var lite svårflörtad frågade hon om jag ville att vi skulle ta hennes cykel och då blev det en rackarens fart på mig.

Så fort mamma började trampa så tjöt jag av glädje och genom hela byn (jo, vi fick ju ta en runda runt om) så hördes det 'jippey, tjohoooo' och sång. När vi kört förbi 2 lekplatser och var påväg förbi den 3e röt jag till, pekade och sa 'däääääääär!!'. Så det var bara för mamma att hoppa av cykeln, lyfta av mig och ha världens tålamod så att jag fick leka färdigt. Tillsist svarade jag ja på hennes eviga fråga om vi inte skulle cykla vidare, hjälmen åkte på och vi trampade vidare.


Det är ju så dags för mamma att i mitten av mars inse att mössan hon haft HELA vintern får henne att duktigt lökig ut...

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vilken rolig lekplats ni verkar ha hos er, jag blev nästan snurrig av att titta på dig Clara. Det såg även kul ut att åka cykel och köra vagn.
Hälsa syrran!
Kram Hannes