tisdag 23 mars 2010

Juice-hjälp

När jag kom hem från dagis var mamma i full fart med att göra juice till oss. Hon tänkte att en vitaminbomb nog inte är fel i dagens läge. Och eftersom jag tycker det är kul att trycka ner frukten väntade hon tills jag kom hem, schysst. Vad hon inte hade räknat med var att jag var vrålhungrig (fast jag tryckt i mig en hel banan precis innan) så jag tog en tugga på varje frukt som åkte ner. När juicen väl var färdig ville jag inte ha, men Lillisen däremot blev helt besatt av det tjocka fruktskummet. Sked efter sked åkte in och var inte mamma snabb nog fick hon sig en rejäl utskällning. Rätta takter syrran!



I helgen skulle pappa slipa och olja bänkskivorna i köket. Ordningsam som han är la han papper på golvet vilket jag ju tyckte var suveränt, då kunde jag ju rita där. Men han ville tydligen inte ha mig farandes runt skånkarna så jag fick en egen bit att rita på. Nån som behöver en fond-vägg?

Inga kommentarer: