måndag 1 mars 2010

5e dygnet - matvägran

Vaknade varm imorse igen och var dessutom på uruselt humör. Från kl 06 till 17 har jag bara ätit en chokladpudding, allt annat har jag ratat, inklusive glass (??). Men nu ikväll kockade mamma ihop min favoritmat och efter en lång diskussion om var jag skulle äta (tv-rummet hävdade jag, matbordet hävdade mamma och pappa) så vann jag. De insåg väl tillsist att det var mer viktigt att jag faktiskt fick i mig något än var jag åt det. Så jag åt faktiskt en portion spagetti, det gör mig nog gott.

Pappa har varit hemma från jobbet, för nu är både han, mamma och Lilly sjuka. Idag däckade hela familjen i stora sängen och sov från kl 14-16. Jätte mysigt och väl behövligt tyckte vi nog allihopa.

Mamma har snackat med vårdcentralen i eftermiddags och det verkar bli en tripp dit imorgon om jag fortfarande har feber :-( Nåde henne om hon glömmer snuttefilten då också!!!

Jag och syrran som imorse kollade på Teletubbies.


När mamma och pappa satt och käkade frulle kom jag ut från TV-rummet så här. Jag hade hittat mammas tröja och lyckats trä bandet över huvudet. Blev ju en rätt schysst klänning anser jag.


Även om syrran blivit sämre och sämre idag så kunde hon ändå kosta på sig ett leende nu ikväll.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

jag hoppas ni kryar på er snart i sjukstugan. Ja, Clara, jag hoppas verkligen din mamma kommer ihåg dina snuttefiltar imorgon!
Just nu försöker mamma få mig att sova, men jag totalvägrar, skam den som ger sig.
Kram Hannes