lördag 6 mars 2010

Dag 9 - Krassliga Lilly & vår-tecken

Nä, vår stackars lilla Lilly är fortfarande dålig :-( Hon har lärt sig att behärska hostan vilket ju är ett stort steg framåt, men nu är matvägran ett faktum. Igår åt hon 130 ml på hela dagen. Men hon har stunder då hon är pigg och glad så riktigt alarmerande är det inte.

Idag var jag med pappa och shoppade på ICA Maxi. När jag kom hem och satt och lekte på golvet så såg mamma att en nyckelpiga följt med mig in, den kröp på benet till min stora förtjusning. Förra året fick jag ju ett psykbryt när en nyckelpiga gick på min hand, men den här gången var jag minsann modig. Vi gav Kalle (mamma döpte honom till det) en bit gurka som den mumsade på, medan jag med stor nyfikenhet kunde iakta honom. Vilket vår-tecken va?



1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

wow! så häftigt att du vågade ha nyckelpigan på dig nu!