torsdag 25 mars 2010

Mina prickar och jag

Efter en väldigt stökig natt med lite sömn för oss alla var det full fräs på både mig och Lilly så fort vi slog upp ögonen. Inte märktes det av att jag har vattkoppor inte, de har blivit fler och fler under dagen och uppgår kring ett 20-tal nu. I vanlig ordning när jag är sjuk så skippade jag sömnen (Why oh why?? undrar mamma) vilket resulterade i massor med tårar och bråk i eftermiddags.

Dagens puckopokal gick till mamma idag då hon fick en akut-tid hos tandläkaren ikväll kl 19:30 då hon hade jätte ont av en möjligen uppkommande visdomstand. Väl uppe i tandläkarstolen säger tandläkaren: Men du har ju ett sår där, har du inte sett det?? Mamma kontrade med att nä, hennes ögon går inte bak i gommen vilket gav tandläkaren dagens skrattanfall och han bad om ursäkt för sin uppenbart dumma fråga.
Jodå, en förkylningsblåsa var det tydligen (stor sådan förvisso, men ändå??!!) 1 minut senare kunde hon lämna en fnissande tandläkare med en tandkräm i handen som var bra att sätta på blåsan ett par gånger om dagen.
Inte behövde hon betala för besöket inte, 'det gick ju så snabbt' som tandläkaren sa. Nu vet hon dessutom att just den visdomstanden redan är uppe.
Fast mamma tyckte nog inte att det var helt förgäves att sticka till tandläkaren, hon kom ju ut ur huset ett stund och det var värt massor... även om det inneburit att få en tand utdragen. Det säger inte lite det om hur eftermiddagen varit här hemma idag...

Nu när Lilly käkar puré är det ju dags även för Poo att träna sig i det...



Idag hade pappa Lilly i Baby Björnen, och så fort han la ifrån sig den ryckte jag snabbt åt mig den. Sitter Lilly i den, ska även Poo det. Rättvist ska det vara.


Det här med att suga på sina egna tår är en aktivitet som enbart är gullig när en bebis gör det hävdar mamma...

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Clara verkar ju ha stenkoll, hon kan nog bli en bra barnvakt!
Har Lilly tänder på G? Jag väntar forfarande på min första....

Sixten & Majken sa...

Hahahaha, ja vad gör man inte för lite egentid?!