söndag 7 mars 2010

Kanelbullbakspremiär...

Idag fick mamma den lysande idén att vi skulle baka kanelbullar. Sagt och gjort, medans jag låg och sussade lunch så körde mamma ihop degen, och tro det eller men 15 sekunder kvar på jäsningen vaknade jag. Vilken timing va?


Jag var helt med på noterna, jag kommer ju ihåg så roligt det var att baka pepparkakor. Och jodå, den här gången var mjölet precis lika roligt, eller ja... tills dess att jag fick smaka på den där röran som mamma bredde på degen. OJ OJ OJ så smaskig!


Jag var en riktig baddare på att pensla och pärl-sockra, men hajja så förbannad (!!) jag blev på mamma när jag inte fick stå kvar och käka pärlsockret efter det att bullarna åkte in i ugnen, vi snackar psykbryt.


Ätandet av bullarna överlät jag till mamma och pappa. Jag slickade av pärlsockret, sen var jag nöjd.




Gosiga gosiga Lilly


Så här hittade pappa mig imorse... Utbrytardrottning?!


1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

det var lilla penseln som Clara hittat ser jag:)
Bullarna ser verkligen smaskiga ut!
Vad skönt att ni äntligen mår bättre!
Kram Hannes