måndag 8 mars 2010

En VVS-dag

Idag trodde mamma att hon skulle lyckas synka min och Lillys middags-sömn (var får hon sina befängda ideér ifrån??). Hon la först Lilly som somnade på fläcken, och sen gick hon och la mig. Men ack å ack så fel mamma hade. Jag var inte det minsta intresserad av sömn, det var helt enkelt en Våga-Vägra-Sömn-dag idag. Och lagom tills dess att mamma var ruggit trött på att jag sprang ut från mitt rum varannan minut vaknade Lilly utsövd. Jaja, tänkte mamma som tryckte ner oss i vagnen och körde till lekplatsen istället. Inte helt fel, för vårsolen sken som bara den på oss.

När vi kom till den lekplats som jag inte varit på sedan oktober månad, tecknade jag först sködpadda och sedan geting. Mamma blev så paff! Sköldpadda såg jag mycket riktigt på just det ställe där jag stod... förra våren!! Vilket hästminne jag har. Och getingen, jo, en gång förra sommaren tittade vi på en geting på rutchkanan. Och mamma som inte trodde att småttingar som mig hade så bra minne. Hon e ju så fel på det!!

Njuter i vårsolen


På väg hem somnade jag i vagnen, det var första gången som både jag och Lilly sov där. Men så fort vagnen stoppade ute på trä-däcket for jag upp. Ingen lugn och ro för mamma inte!

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

visst är det skönt att sova i vagnen när den rör på sig:)
Har all snö smält bort i Skåne??