söndag 21 mars 2010

Lilly 6 månader gammal

Först och främst får vi ju gratta Lilly som blir 6 månader idag. Stoooora tjejen! Här myser hon med mormor.


Imorse hörde jag mamma säga till pappa: "Aldrig att man trodde den dag skulle komma då man är tacksam för att få sova ända till klockan 06." Men är man uppe tidigt innebär det oftast att man kommer till lekplatsen tidigt, och just det är ju min plan. Återigen busade jag och Ida på lekplatsen, och idag körde vi övningen: Träna röst-styrka. AVT-Karin hade varit tok-nöjd om hon sett mig, jag klämde i ända från tårna.



I eftermiddags kom mormor och morfar med fika. Morfar hjälpte pappa att klippa äppelträdet medans vi kvinnfolk höll ställningen därinne. Vid fikan efteråt hittade pappa till min stora lycka Kalle (nyckelpigan som hängde med in för 3 veckor sedan). Han har varit borta sedan förra helgen och han fick direkt 'The Royal Treatment'. Jag sprayade och borstade hans hår (??), han fick gurka och sen körde jag lite stand-up-comedian/sång för honom. Fattar inte varför han är så otacksam och sticker ifrån mig hela tiden, jag som tar hand om honom så fint!?

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vårskrik à la Ronja Rövardotter??
Ja, Clara tar ju verkligen hand om sitt lilla husdjur så jag förstår inte heller varför han försvann...gillade särskilt hårborstningen och sången.
Jag ska visa Lilly hur det går till att ligga på mage när vi ses, det lovar jag! Grattis än en gång!
Kram