tisdag 9 mars 2010

AVTisdag

AVTisdag idag och idag var det till att höja ribban. Kvack-kvack säger tydligen grodorna innan de hoppar. Skulle inte tro det va?! Får jag nu äntligen kasta saker så fokuserar jag på det, inte på att säga kvack-kvack!!
Fjädrar kom fram, för att jag ska lära mig att blåsa. Detta lär mig att forma munnen.

Även den gamla klassikern 'Pang!' när vi slog sönder bubblor, detta för att träna på konsonanter (P i detta fallet om någon undrar...)

Vi tragglade stenhårt att jag skulle säga 'nej' istället för 'inte' och ett litet framsteg är att jag ibland säger 'inte-neeeeeeej'. Tydligen ska jag skippa 'inte' helt och hållet. Precis när vi körde ut genom dörren och vinkade av Karin så frågade mamma om hon skulle hjälpa mig med mina fingervantar som jag kämpade med. Ett högt och klart NEJ fick hon till svar, hon blev väldigt nöjd. Jag är nog det enda barn som får beröm när jag säger nej...

Lillys aptit är tillbaka, med råge! Så här har hennes senaste mat-dygn med flaska sett ut: 18:30, 22, 00:30, 03:30, 08, 12, 15:30, 18:30. Och vi snackar hela flarror. Duktiga tjejen tar ikapp allt hon missat :-D

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Ja, det där med att kasta är ju helball! Snacka kan man ju göra sen! Förresten - du och jag kan ju snart sjunga tvåstämmigt :-D
Heja lillsyrran som äter igen, och vilket gosigt skratt hon har!
Kramar