tisdag 30 mars 2010

Ägg-chocken

Idag åkte min gamla gåstol fram, häftigt att de tog ner för min skull tyckte jag. Sen fick mamma för sig att Lilly skulle få sitta i den (?). Ännu en av hennes befängda ideér, var får hon dem ifrån? Lilly fick snällt vänta tills jag tröttnat innan hon fick testa. Bäst för henne att hon hajjar att det är MIN leksak och inte hennes.



Ikväll efter middagen så satte mamma igång Bollibompa till mig så att hon kunde röja i köket i lugn och ro. Hon såg att de just då visade ett reportage om ett ägg som höll på att kläckas och tänkte att det säkert kunde vara kul för mig att titta på.

Det tog en minut, sen hörde hon ett avgrundsvrål ifrån TV-rummet som fick nackhåren att resa sig på henne. Jag sladdade ut ur TV-rummet och tårarna fullkomligt sprutade, jag släpade henne in för att hon själv skulle få se det brutalt äckliga som höll på att ske mitt framför ögonenen på mig. Ur min favoritfrukost kom något som enbart kan liknas en alien. Jag fortsatte gallskrika samtidigt som jag pekade och ropade om och om igen: INTE INTE INTE ! ! ! Sen gjorde jag hysteriskt tecknet för Teletubbies men mamma var inte snabb nog. Jag fick se hela processen och jag var fullkomligt otröstlig. Direkt efter började Fåret Shaun och även där kläcktes kycklingar. Det var inte riktigt lika räligt och jag och mamma pratade under hela avsnittet och i slutet kunde jag till och med skratta lite när hon sa kyckling. Mamma är dock väldigt osäker på om jag vill ha ägg till frullen imorgon.

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Åh, fy vad läskigt! Ja, det där med ägg är inte att lita på! Mamma har sagt att det är dags att måla ägg på torsdag!? Har du hört så tosigt, måla på ägg!?