lördag 27 mars 2010

Pott & klipp-premiär

Jojomensan, idag var det pott-premiär... för Lilly!! Ibland har hon rackarens problem med att bajsa och idag var en sådan dag. Hon uffade och puffade men inget hände. Så mamma satte henne resolut på pottan (ett tips hon fått) och det tog inte mer än 10 sekunder så gav det resultat, Lilly såg tydligen väldigt bekväm ut där hon tronade på MIN potta. Tänk, att syrran skulle gå om mig med hästlängder vad gäller pott-premiären. Synd att jag sov mig igenom allt, kanske hade jag kunnat lära mig ett och annat. Aja, det händer kanske igen och då ska jag kolla hur det där går till.

Det har även blivit klipp-premiär här hemma, och inte heller där fick jag vara först. Tydligen har Lillys lugg behövt klippas i 2 månader nu, så idag åkte kökssaxen fram, mamma höll och pappa klipte. Resultatet blev väl så där, men övning ger färdighet har jag hört.


Mamma är helt överraskad över att jag tillåter henne pudra mig med potatismjöl, men sen kom hon ihåg min förtjusning över mjölet när vi bakar och hon inser att nästa bullbak lär innebära vetemjöl både här och där...

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Visselpipa!! DET måste jag ju se till att skaffa - vilket härligt oväsen jag föra!

Hannes & Linn sa...

potta, vad är det??
Mamma hälsar att hon är jätte impad av Lilly!