fredag 19 mars 2010

Fika hos Maja

Idag efter dagis skulle jag och mamma hem till Maja på fika. Mamma tjatade i bilen hela vägen från dagis att hon och jag skulle äta glass hos Maja medans pappa och Lilly skulle köra vidare hem. Jag gillar inte att pappa åker iväg utan mig, men idag var det faktiskt helt ok för jag visste att det var glass på gång. Så jag vinkade glatt av pappa och Lilly med ett 'heeeeej dåååååå!!' och sen gick jag och mamma bort till Maja.

OJ (!!!) så glad Maja var att se mig. Hon hoppade jämfota och ropade gång på gång Clara och det var så himla smittsamt. Egentligen var jag ju rätt trött, dels drog jag upp mamma och pappa kl 05, och väl på dagis var jag så trött att jag somnade vid matbordet. Sen sov jag bara en timme och det är ju inte mycket för mig så jag var väldigt slirig när mamma och pappa hämtade mig. Men Maja var ju så himla glad att jag genast kastade av mig ytterkläderna och rusade in i köket med helt ny energi. Slängde mig upp på en stol och tryckte i mig glass, kex och ananas så att det stor härliga till och busade med Maja.

Sen sprang vi in i hennes lekrum och körde järnet för att strax innan vi skulle gå hem upptäcka hennes prinsess-tält i TV-rummet. WOW!!! Det hade ett fönster! Det har inte mitt tält. Lyllos Maja! Vi hörde henne ropa efter mig långt efter vi passerat deras trädgård, Maja tyckte absolut INTE att vi skulle gå hem till pappa och Lilly. Men snart ses vi igen Maja, jag lovar!! Tack tack för en supersmarrig fika, det var jätte kul!!!




Ikväll var det badskum-premiär för syrran. Hon var väldigt konfundersam och försökte hela tiden få tag i bubblorna, vilket visade sig inte vara helt omöjligt till hennes stora lycka.

Lite vårtecken har minsann dykt upp i trädgården upptäckte vi idag:



Inga kommentarer: