onsdag 10 mars 2010

IKEA och en himla massa prat

Idag efter dagis åkte vi direkt till IKEA för lite shopping. Till mammas stora missnöje så fanns inte de grejor som hon skulle ha, pappa fick däremot full pott och blev väldigt nöjd. Själv kunde jag inte klaga, lite åk i rutsch-kanan och sen fika med chokladboll. Gott-gott-i-gott-gott!

Väl hemma berättade jag massor för mamma och pappa som bara satt och gapade. Så mycket hade de aldrig hört mig säga. Jag berättade om katten som varit i trädgården och som försvann, och jag ritade och förklarade att det var äppelträdet som hade äpplen som jag och farmor kastade över häcken i somras, med mera med mera. Mamma var snabb att anteckna alla nya ord: öga, fot, hand, majs, ramla, mun, Nicke, farfar, hus, öppna, ramla, fönster, Babba, Bibbi, Bobbo, Dadda, Diddi, Doddo.

Jag har också sagt min första 3-ords mening: Pappa sitta här! Det var när jag ville att han skulle sitta bredvid mig i soffan och kolla på Nicke. På dagis berättade de idag för mamma att jag snackar som tusan nu. Att de riktigt kunde kommunicera med mig. Mamma och pappa är tokstolta!

2 kommentarer:

Anna och Ronja sa...

Som du är duktig på att prata Clara. Riktigt roligt!! Kram

Sixten & Majken sa...

Så härligt att höra att orden bubblar ur dig! Klart att dina föräldrar är stolta, du är ju superduktig!