måndag 31 maj 2010

Sömn och pälsbesvär

I vanlig ordning vägrade jag sova lunch idag och då fick mamma en briljant idé. Hon tog min kudde och filt och bäddade i dubbelvagnen, sen frågade hon om jag möjligen ville sova i den i stället ute i trädgården. Den enda frågan jag hade var om Lilly oxå skulle sova där (för ICKE i så fall!) men det skulle hon inte, och jag kunde väl inte komma snabbare ner i vagnen. 10 min senare sov jag som en stock ute på terassen och mamma var på gång att banka sitt huvud i väggen för att hon inte tänkt på detta förut. Jag menar, jag sover ju faktiskt ute i vagn på dagis och där vägrar jag ju ALDRIG sova middag så helt otippat var det väl ändå inte???

Visst ser det päsigt ut?


En annan sak som jag och mamma inte riktigt är överens om nu för tiden är hur jag ska gå klädd ute. Eftersom jag själv väljer ut och ta på mig ytterkläderna så innebär ju detta att jag stiger ut i vantar och vintermössa (och ibland regnstövlar)... fast det är 18 grader varmt ute. Mamma försöker dividera med mig och försöker hon ta av mig det snackar vi psykbryt, så det försöker hon inte med längre. Jag får vackert gå ut i det jag nu valt. Men idag drog jag det nog lite för långt när hon hittade mig i hallen med min (fusk)pälsjacka (som pappa köpt mot mammas vilja!). Jag satt och klappade mig på armen och sa 'mjauuuuu' (något som mamma var snabb att lära mig). Hur som helst, jag kom INTE ut i den så det var ett slag som jag lät mamma vinna. Nån gång får hon väl ändå känna sig lite duktig va?



Och spana in vår Lilly The Wrestler... dockan måste ju ha muckat gräl så som Lilly pucklar på henne. Gött att se att någon annan än bara jag får smaka på Lillys hårdragningsteknik.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

oj, Lilly ska man inte bråka med...vilken tur att jag inte har långt hår.
Clara, visst är det skönt att sova i vagen!
Kram Hannes