måndag 24 maj 2010

Måndag igen

Så var det måndag igen och även denna måndagen ville Agnes leka med mig. Vilken tur! Vi började med att träffas på en lekplats nära oss, men när ovädret drog in drog vi hem till oss.

Här sitter vi och måla i väntan på att lunchen ska bli färdig, köttbullar och pastaskruvar som gick hem hos både mig och Agnes.


Mamma tycker det är skönt att jag nu kan säga vad jag vill syssla med. 'Måa' säger jag när jag vill måla, 'lea' när jag tycker det är dags för lera och 'bokja' när jag vill att vi ska läsa böcker. Idag kändes det som att hon löst världens mysterium när hon äntligen förstod vad 'beppe' betyder. Det betyder 'hjälpa' vilket hon aldrig trott att jag någonsin försökt säga, så just det ordet är hon väldigt glad att hon nu vet vad det betyder.


Pappa lär mig bordskick

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Hihihihi, tosigt med masken på näsan :D