onsdag 26 maj 2010

BVC och långpromenad

Idag traskade mamma och Lilly iväg till BVC för 8 månaders kontrollen. Hon blev ju 8 månader i fredags och siffrorna såg fin-fina ut:

8 mån:
Vikt 8060 g, längd 68,5 cm och huvud omf 44 cm
7 mån:
Vikt 7180 g, längd 66,5 och huvud omf 43

Efteråt gick de och inkassarade Lillys bok hon fick av biblioteket och mamma passade på att skaffa lånekort till både mig och sig själv. Jag fick av den enkla anledning att man inte får förseningsavgifter på barnböcker om man är under 18 år, och den tjänsten var mamma rätt intresserad av, av någon konstig anledning... 7 barn-böcker lånade hon hem, så här ska det läsas!
Medans Lilly sov i vagnen blev mamma bjuden på kaffe i trädgården hos Sixten, som var väldigt konfundersam över att jag inte var med. Varför kom mamma själv liksom? Tradig tant den där som lämnar Clara hema tyckte nog Sixten.

Och lagom tills jag och pappa körde upp på gatan där hemma kom mamma och Lilly promenerandes så då bestämde vi oss för att helt enkelt gå iväg till affären allihopa och köpa glass. Vilken toppen-idé!

Först måste ju grann-katten klappas. Syrran blir som i extas när katten kommer i närheten, hon skrattar ena sekunden för att skälla på mamma för att hon inte får klappa i andra sekunden. Ett jäkla liv helt enkelt *suck*.


När man handlar glass med pappa får man välja vilken man vill...


Idag blev det glasspremiär för Lilly för att fira de fina siffrorna. Hon fick sig ett par slick av mammas Solero. Hon blev lätt agressiv när hon inte fick mer, och var knappast nöjd med det torra rånet hon istället fick.


Ett tappert försök gjordes för att fånga kvinnfolket på bild, det lyckades ju så där...


Stor dag för Lilly idag, motorcykel-premiär blev det minsann oxå.


Jag tog mitt ansvar och visade syrran hur det skulle gå till.


Lite slapp i gungan som avslutning.


En helmysig eftermiddag som tyvärr hade ett sämre slut. Inget intresse av att käka middagen och supertrött efter alla bravader däckade jag kl 18:30 efter att ha slukat vällingen i raketfart.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vilka fina siffror Lilly, ungefär som mina när jag var ett halvår. Jag fattar ju att du blev sur när du inte fick mer glass, det hade jag också blivit!
Den där gungan får du visa mig någon gång Clara.
Kram Hannes