söndag 23 maj 2010

Middag hos mormor och morfar

Igår drog vi till Höganäs för att käka middag hos mormor och morfar. Men först pinnade jag, mamma, Lilly och mormor iväg till den där roliga lekplatsen. Jag for runder och röjde, och tvekade inte en sekund att klättra upp för den jätte höga stegen för att komma upp till den stoooora rutschkanan.

En sån här gick ju kanon att gunga i nu när jag och Sixten gått igenom hur de fungerar.


Efter vällingen serverades glass, maränger och chokladsås. Jag tryckte i mig maränger så det stod härliga till. Morfar busade med mig hela tiden, och låtsas-tog mina maränger. Jag lät honom hållas...


Lilly mös hos mormor


Och jag päste i soffan ett tag och kollade på Kalle.


Mamma och pappa var väldigt överraskade att varken jag eller Lilly somnade på vägen hem. Det är ju ändå en rätt lång färd och vi var hemma först vid 22-tiden. Men sen kan ni tro att vi däckade snabbt i våra sängar.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

den där efterrätten såg ju smarrig ut, hoppas jag får smaka en sådan någon dag!
Clara, du och Sixten kan verkligen busa på lekplatsen, kul att se och Lilly, grattis till att du kan ta dig fram nu, visst är det kul!! :)
Kram Hannes