fredag 28 maj 2010

En regning dag på busfabriken

I förmiddags traskade jag, mamma och Lilly ut i regnet, dags att inviga mitt paraflax som jag fick i julklapp av tomten. Mamma insåg rätt snabbt att detta kompliment till vår promenad knappast ökade takten. Inte nog med att stenar och pinnar skulle kollas in, nu bar jag även på ett paraply som skulle fällas upp, fällas ihop, snurras på marken, släpas på marken... Tog en timme jämt att ta sig till butiken, tur att vi inte hade bråttom. I affären stod jag som klistrad vid glassfrysen vilket tydligen gjorde det väldigt besvärligt för mamma att handla, och nej, jag kom inte ut ur butiken med en glass *mutter*. PS!!! Det är inte mammas idé att sätta på mig vintermössan i slutet av maj... det är jag som vägrar gå ut utan den!



Lilly och Poo satt i tryggt och torrt förvar i vagnen.


I brist på solsken drog jag och mamma till busfabriken efter min ovanligt korta tupplur, då pappa precis kommit hem från jobbet. Vi var där från 14:45 till 17:45 och jag körde järnet. Mamma frågade säkert 5 gånger om vi inte skulle pausa och ta glass, men det ville INTE jag. Tillsist fick hon bära bort mig till cafeterian då hon tydligen hade ett stort behov av att pausa 5 min, för det var så länge jag kunde ge henne innan myrorna i brallan satte igång igen. Ofattbart att jag somnade först kl 21 efter allt det buset tycker gamlingarna.

Här hemma fortsätter jag med att vara kinkig när Lilly vill låna mina saker. Idag var det tunneln som hon tyckte såg spännande ut, men vad ska hon in där och göra?? Tusan oxå att mamma hajjade vad jag skulle ha vagnen till, den hade suttit som en smäck i Lillys panna annars...

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Wow, vilka rockstars du och pappa är!
Ja, de där mammorna läser en ganska bra... men jag tycker du slätade över det snyggt med slängpussarna!

Hannes & Linn sa...

vad duktig du är på att ta dig fram Lilly och du Clara som lär pappa spela:)
Kram Hannes