tisdag 11 maj 2010

Bus natten igenom

Japp, så har vi haft ännu en natt (3e i raken) där jag var helpigg när klockan var 01. Först när klockan var runt 05 som jag däckade i mammas och pappas säng. När det tydligen var dags för mig att stiga upp vid 06:45 var jag ju knappast intresserad av det, men tänka sig, mamma verkade inte bry sig det minsta om att jag var trött. Hon bar mig resolut ner till tv-rummet där jag yrvaket blev påklädd. Var tog empatin för trötthet vägen mamma??? Lilly gottegrisen sov från 23 till 06 utan minsta pip.

Mamma såg ut som ett lik där hon gick i köket och gjorde frulle till mig (som jag för den delen otacksamt ratade pga trötthet) och strax innan jag och pappa körde iväg till dagis dök morfar upp. Han, mamma och Lilly skulle röja i trädgården vilket ju säkert låg högst upp på mammas önskelista under kategorin 10-i-topp-saker-att-göra-efter-3-timmars-nattsömn. Morfar tyckte hon kunde gå och lägga sig men icke sa Nicke (eller mamma). Jag undrar var mamma fick energin ifrån, men de jobbade non-stop till klockan var 12:30. Morfar grävde, planterade, kantklippte och körde till tippen medans mamma var första barkflisutläggare och halverade en 800 liters säck på egen hand. Lilly tyckte det var hysteriskt roligt varje gång mamma öste ut bark på rullebören och skrattade hejdlöst åt varje spadtag. Lilly ansåg att det var hårt arbete att iakta allt jobb så hon passade på att sova i 3 omgångar till mammas avundsjuka blickar.

AVT i eftermiddags, vilket ju säkert låg högst upp på mammas önskelista under kategorin 10-i-topp-saker-att-göra-efter-3-timmars-nattsömn-och-4-timmar-ute-i-trädgården. Hon och Lilly tog bussen in (Lilly tog sin 4e tupplur) och hög på koffein efter ett ohälsosamt stort intag på kaffe latte steg vi in hos Karin. Det var ju länge sedan sist och hon hade en massa nya lekar för sig vilket gjorde att både jag, mamma och pappa kollrades bort ett par gånger men jag kom igen och lekte med i slutet. I bilen hem var vi alla trötta, speciellt Lilly som ju haft en jätte hård dag bakom sig.



Pappa la ut ytterliggare 100-200 liter nu ikväll, så nu ska väl ändå inte ogräset ha en chans i sommar va??




Tack morfar för all trädgårdshjälp idag.

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

stackars Lilly, hon måste haft en jobbig dag med tanke på hur trött hon var!
Vilken fin trädgård, hoppas jag kan komma och "leka" i den snart:)
Kram Hannes

Sixten & Majken sa...

Så fint ni har fått det i trädgården! Duktigt jobbat av samtliga. Klart Lilly är sliten, att vara arbetsledare tar på krafterna.
Clara, se nu till att sova i natt, de där föräldrarna måste få ladda batterierna!
Kram