tisdag 25 maj 2010

AVTisdag

Idag var det näst sista gången för AVT innan sommaren, och det var riktigt spännande kan ni tro. Vi lekte med ankor i vatten och det tyckte jag var riktigt kul. Sakta men säkert så börjar jag lära mig färgerna, men vi tränade även på konsonanter som P, K, V.

Även ledtrådar ska vi arbeta mer med, exempelvis så ska jag på ledtrådarna 'vad har morrhår och säger mjau' svara att det är katten. Eller 'vad har fyra hjul, har en ratt och säger brum' att det är en bil. Och om det finns ett gäng leksaker på bordet, och de säger till mig att jag ska ta ormen, ankan och halsbandet så ska jag ta de tre sakerna och inte bara en eller två, då tränar vi mitt arbetsminne. 'Dig' och 'mig', 'jag' och 'du' ska vi oxå träna mer på, och även att räkna. Jag räknade till 4 för några veckor sedan men nu stannar jag vid 3 av någon märklig anledning för att sen hoppa till 8 och 10. Karin är ju oxå rigtigt ruggigt envis med att jag ska svara JAAAA och inte bara MMMM som jag har en vana att göra.



Jag filmas ju varje gång, och jag tycker det är lika kul att titta in i kameran och se... mamma där inne. Hur märkligt är inte det?


Varje gång vi varit på AVTn så ska vi titta på fontänen. Tänk att jag aldrig tröttnar på den.

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Än en gång, fantastiskt bra jobbat Clara! Kram på er