fredag 14 maj 2010

En risig historia...

För något halvår sedan så insåg mamma och pappa att all mat med ris i ratade jag fullständigt. Sedan dess har inga rätter med ris alls serverats (kan kanske även ha att göra med att mamma inte gillar ris). Hur som helst, nu är de med i Linas Matkasse och där var en maträtt med ris i. Så när det var dags för middag var ju knappast förväntningarna stora från deras del, och jag var inte alls inställd på middag - förrän jag såg min tallrik. Nappen kastade jag iväg och jag kunde inte komma upp fort nog i stolen. Jag struntade i gaffeln utan öste in ris i munnen som om jag inte sett mat på en månad och ville ha mer, och mer och mer. Jag hade 2 föräldrar som såg ut som fågelholkar bredvid. Härligt att kunna överraska ibland.

Här är min koja som pappa byggt till mig. Mysigt värre!

Inga kommentarer: