söndag 16 maj 2010

Bröllopsdags,första ordet och pott-premiär nr 2

Så var de då dags för mamma och pappa att äntligen få gå på bröllop. Halsont och snuvig näsa trotsades, Lilly kördes till mormor och morfar i Höganäs och jag fick hem farmor till mig eftersom farfar låg hemma sjuk.

Så här kalasfina var de:


Och är det några som kan släppa loss på ett dansgolv så är det minsann min mamma och pappa:


Jag och farmor hade det supermysigt och rådde om varandra riktigt mycket. Jag var uppe till 22 igårkväll vilket innebar att vi sov ut till 09:15 imorse, mysigt! Och när vi var ute och gick vid lekplatsen vid 11-tiden så kom mamma och pappa gåendes från lägenheten de fått låna, så lustigt att se dem komma där liksom. Det tog allt en liten stund för mig att hajja att det var de som kom gåendes.

Det var ju allra första gången som Lilly skulle sova borta och en viss nervositet infann sig hos mamma. Men Lilly har enligt mormor och morfar varit en riktig solstråle hela tiden (förutom när hon var väldigt trött), så det hade inte kunnat gå bättre. Och man ser ju på bilden att hon trivs som fisken i vattnet hos mormor och morfar.


Nu är det också officiellt, Lilly säger sitt första ord: Mamma
Mamma har hört henne säga det vid ett flertal tillfällen, oftast när hon lagt Lilly i sitt rum för att sova då Lilly missnöjt ylat: MAAAAAAAAAMMAAAAAAA

Jag har nu varje kväll i mer än en vecka kissat i pottan innan badet. Men idag så bajsade jag för allra första gången oxå, och det var ju väldigt spännande att kunna reka in det där klegget lite närmare ;-)

Mamma och pappa hälsar till samtliga barnvakter och tackar så mycket för hjälpen, och till farfar säger vi krya på dig.

3 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

tusan vad era föräldrar kan rocka loss, förstår var du fått dina "moves" ifrån Clara.
Grattis till första ordet Lilly! Jag babblar på för fullt här hemma men varken mamma eller pappa fattar vad jag snackar om, noll koll skulle jag vilja säga...
Jag ska sova hos mormor den 5-6 juni, hoppas vi kan ses den helgen!
Kram Hannes

Sixten & Majken sa...

Wow, som det dansades! De andra kunde ju gott flyttat sig, tyckte det var lite dåligt med plats. Härligt att allt hade gått bra och att det löste sig så att det blev sovmorgon!

Anna och Ronja sa...

Vilka snygga föräldrar ni har Clara o Lilly.