torsdag 6 maj 2010

Farmor och faster-besök

Idag var det farmor och faster som kom för att leka med mig och Lilly så att mamma fick sticka iväg och träna. Innan mamma skulle sticka ville hon bara väcka mig, och fast klockan var över 15 var jag inte alls redo att vakna. Men när hon tillsist tecknade glass spurtade jag bokstavligen talat upp ur sängen. Jag väntade helt enkelt bara på rätt tecken :-)

Av någon märklig anledning blev jag väldigt mammig och farmor fick inte alls hjälpa mig. Mamma kan inte ens minnas när mamma gick före farmor (som annars är den populäraste av alla!) så lite värmde nog allt i hennes mamma-hjärta ;-) Men tillsist var lugnet återställt och hon cyklade iväg, och jag och Lilly såg till att underhålla våra kära besökare.

När pappa kom hem hade jag massor med energi kvar så det blev pappa-bus för hela slanten.

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Åh, så mysigt med bus i sängen! Trodde verkligen din pappa att du skulle gå på det där med att fläcken var borta?! Bra att du markerade att den måste tvättas! Kram

Hannes & Linn sa...

visst är det kul med pappa bus! Jag brukar rycka min pappa i öronen och näsan varje morgon efter han hämtat mig från min säng.
Kram Hannes