torsdag 27 maj 2010

Albin-besök och glass hos Sixten

I förrmiddags drog jag, mamma och Lilly ut till lekplatsen i strålande solsken, underbart!! Och plötsligt så kom där en liten springandes kille. 'Claaaaara' ekade det över hela kvarterat och tänka sig, där kom Albin! Det var minsann länge sedan vi lekte.

Vi gick en riktig långpromenad vilken kanske inte var det smartaste med tanke på att vi enbart hade singelvagnen och Albin inte hade någon vagn alls. Albin ville gärna stå på ståbrädan, men det fick han inte för mig. Jag ville inte stå, men inte heller gå... ja, ni hajjar?! Det slutade med att Lilly åkte upp ur vagnen, jag fick vackert sätta mig ner, och Albin fick stå på brädan. Lilly fick skumpa runt i famnen på mamma och Marie, den av dem som hade lite energi kvar. Jag var så slut efter detta äventyr att jag somnade lunchtid innan jag ens träffade kudden.

Om ni tycker jag ser lite kuckilurig ut så är det för att jag aldeles strax tryckte mig förbi Albin fast man inte får trängas enligt mamma.



På eftermiddagen var det dags för bus hos Sixten. Mamma satte personrekord i att få ut två tjejer ur huset som låg ny'mornade' i sina sängar. 9 minuter tog det, och då sov jag enbart i blöja. Det kan ju faktiskt ta upp till 20 min att ibland få på mig mina kläder och CI så all respekt till mamma. Kan ju hända att hon mutade mig med en ask russin... men ändå. Farten fick hon för Sixtens mamma utlovade nybakad äppelpaj i ett sms 14:59, och som sagt... mamma spurtade ut från huset med två förvånade tjejer som bara hankade på i all hast kl 15:08.

Glass glass i stora lass. Jag var en aningens tveksam om glassen verkligen var slut i förpackningen när mamma hävdade detta och jag krävde att få se själv. Fast hon vinklade förpackningen lite väl konstigt måste jag säga. Jag känner mig nog lite lurad i efterhand faktiskt...


Jag och Lilly bestämde oss för att hjälpa till i trädgården, och vi delade upp sysslorna. Hon fick gräva så vattnade jag.


Tack tack för smaskig fika Sixtens mamma! :-)

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

vad fint du sitter på traktorn Lilly! Får nog säga till mamma och pappa att de får införskaffa en sådan:)
Snart ses vi, den här gången måste vi ju hålla oss friska allihopa!

Sixten & Majken sa...

Tack själva! Hoppas ni vågar ses fler gånger ;)