måndag 3 maj 2010

Länge sedan sist

Nu var det ett tag sedan jag la in något här, det är full rulle här hemma och ont om tid på kvällarna.

I helgen var mamma iväg på möhippa så då körde jag och Lilly med pappa en bra stund innan farmor, faster och farfar kom på besök. Lilly och faster har hittat varandra och det börjar likna riktig kärlek mellan dem. Tur för mig för då har jag de andra tre för mig själv, I like!

Diskning i söndags, jag tvärvägrade lämna diskhon och stod där i en timme ungefär.


I söndags drog vi till lekplatsen hela familjen och jag visade pappa mitt bageri. Det är här jag ofta gör kakor och står med egengjord kavel (läs pinne) och kavlar för fullt.


Igår hittade jag serpentinerna mamma gömt i skåpet bakom Lilly. Det här blev slutresultatet.


Idag råkade jag få syn på den här balla grejen i ett av skåpen och mamma hade inga som helst synpunkter på att jag 'lekte' med den. Jag gick loss och dammade en bra stund här hemma, medans mamma drack kaffe och pekade på ställen som behövde dammas. Win-win situation kallas det tydligen.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vad du är duktig Clara! Diskar, bakar och dammar, din mamma måste vara överlycklig när du är ledig från dagis så du kan vara hemma och hjälpa till (dessutom hade du gjort Lilly kanon-fin!) :)
Kram Hannes