måndag 10 maj 2010

Lekstund med Agnes

Idag rullade jag, Lilly och mamma upp till Agnes lekplats där hon, Kajsa och Helena var. Jag lärde mig en läxa idag, spring inte bakom någon som gungar. PANG sa det så fick jag Agnes och hennes gunga i pannan. Men mamma var snabb att trösta, och jag fick min påbörjade ask russin så var jag nöjd igen. Väl hemma hos Agnes visade hon mig sin nya cykel, och tänk att jag fick provcykla den. Den var jätte fin och jag nådde ner till pedalerna men hade lite svårt för det där med att trampa. Men himla kul tyckte jag att det var.




Hennes sparkcykel gav jag mig på oxå, men även den är lite klurig att ta sig fram på. Men skam den som ger sig. Jag tränar en liten stund varje gång jag är där. Det är ju faktiskt precis en sådan som Poo i Teletubbies har.


En målarstund och bus i sängen hann vi oxå med innan det var lunchdags. Jag ratade köttbullarna och potatisen men rånade Helena på alla hennes körsbärstomater, de var smaskens.



Jag och Lilly var jätte trötta när vagnen rullade hemmåt men när Lilly somnade tyckte jag inte alls att det var rätt. Så jag ropade 'vaaaaakna, vaaaaakna, vaaaaaakna' samtidigt som jag lutade mig över henne. Hon sov sig igenom allt. När mamma kört in oss i hallen så fick jag för mig att kittla Lilly och hon fnissade lite i sömnen men mycket mer än så blev det inte.

Mamma trodde verkligen att vi båda skulle somna så fort vi kom hem och Lilly gjorde ju det, men jag dundrade ut ur sovrummet med buller och bång efter bara 1o min.

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Så roligt ni såg ut att ha, hopppas vi kan ses snart!

Hannes & Linn sa...

det där med att hoppa i sängen verkar ju riktigt kul, får testa det vid tillfälle! Just nu fokuserar jag mig på att stå på alla fyra, fötter och händer :)
Kram Hannes