onsdag 5 maj 2010

Finbesök och syskonbråk

När jag kom hem ifrån dagis idag så satt mamma och Lilly och fikade med morfar och gammelfarmor. Jätte skoj tyckte jag eftersom jag fick smaska på en chokladpudding. Gammelfarmor hade fått för sig att hon skulle mysa med Lilly, uppenbarligen känner hon inte tjejen väl. Morfar försökte förklara att det nog inte var en bra idé, men gammelfarmor hade selektiv hörsel och plockade Lilly. Hej och hå som syrran gol och inte blev det bättre av att morfar tog henne. Hon tinade upp först när hon satt i mammas knä och hade ett helt bord mellan sig och besökarna.



När mamma lagade mat skulle pappa ha koll på oss tjejer och ingen av oss var riktigt nöjd så vi fick helt enkelt samsas om pappas knä. Mamma tyckte det såg jätte sött ut och skulle ta ett foto. Några sekunder innan bilden togs snodde bråkstaken Lilly min napp som jag hade i munnen, och reaktionen lät inte väntas på sig...


Veckans storkok, 40 nappar fick mamma det till. Och ändå har de jämt och ständigt problem att hitta nappar när vi behöver dem som mest.

Inga kommentarer: