söndag 23 maj 2010

Mammas guldkorn

Vissa stunder under dagen anser mamma är små guldkorn som hon lever för, och hon vill passa på att utnyttja min blogg för att dela med sig av sin '10-i-topp stunder'.

1. På morgonen när hon kryper ner i min säng för att väcka mig. Jag är alldeles för trött för att protestera när hon pussar mig i nacken och tillsist får hon mig alltid att fnittra, fast jag egentligen inte alls vill det. Jag vill ju egentligen bara sova vidare!

2. När hon går in till Lilly på morgonen och möts av det största leendet, ett högt tjut och en Lilly som krumbuktar sig av ren och skär lycka över att få se mamma.

3. När jag kryper upp i mammas och pappas säng på tidig morgonkvist, bara för att slå ut med armarna för att omfamna båda samtidigt som jag utbryter ett MMMMMMM för att sen krypa ner under täcket och somna en stund till.

4. Varje gång jag dansar (vilket ju är rätt ofta) så får mamma ett lyckorus. Att jag trots att jag föddes döv kan njuta av musik.

5. När jag busar med Lilly så att Lilly tjuter av skratt.

6. När mamma får mig eller Lilly till att skratta så att vi tappar andan.

7. När jag leker och har kul med andra barn, det värmer gott i mamma-hjärtat säger mamma.

8. När jag kommer hem från dagis, då står alltid mamma och Lilly i fönstret och väntar och jag skiner alltid upp som solen när jag får syn på dem.

9. När Lilly får sin sista flarra välling för dagen (runt 23). Då plockar mamma upp henne när hon fortfarande sover och hon är så där varm och tung som bara ett sovandes barn kan vara. Och för varje klunk Lilly tar utbryter hon ett 'ummm' och när hon svept hela flarran så trycker hon ihop sig till ett litet litet paket för att sen sträcka ut sig som en lååång katt för att tillsist bli helt slapp i den lilla sovandes kroppen. Då kan mamma titta på henne hur länge som helst och bara njuta.

10. Innan mamma och pappa somnar ligger de och pratar om dagen och vad jag och Lilly gjort för tokigheter, då ligger de och fnissar som två skolbarn.

3 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Åh, jag blir helt piggig på kroppen! Helt rätt, det är så vi ska göra! Kram

Hannes & Linn sa...

mamma hälsar att det var en jätte fin 10-i-topp lista!
Kram Hannes

Anna och Ronja sa...

Ah va gulligt skrivit, det är precis så det känns och är!!