onsdag 28 april 2010

Väla

I förmiddags njöt vi tjejer till fullo av det fina vädret. Först var jag ute och grävde i min fina sandlåda medans Lilly sov och när hon väl vaknade gick vi till lekplatsen och gungade och åkte rutschkana. Lilly fick åka för allra första gången (mamma höll henne så klart) men jag gillade inte läget alls och försökte putta ner henne. Vad ska hon på alla mina saker och göra??? Och så klart verkade hon tycka det är lika kul som jag *suck*.

Nej, det är inte mamma som sätter vantar på mig, det är jag som vägrar lämna huset utan.




Strax efter att pappa kom hem så drog vi till Väla och IKEA. Jag blir helt tokig när jag är inne på Väla och pappa fick ett smärre sammanbrott när jag näst intill tjurrusade ut ur en affär med ett par byxor i högsta hugg. Upp ur vagnen åkte Lilly och ner åkte jag. Det var väl ok tills vi kom till IKEA och jag såg bollhavet de hade i entén, då kunde de fetglömma att jag skulle någon annanstans. De försökte förklara att jag skulle vara 3 år för att vara i bollhavet men det där hajjade ju inte jag. Jag skrek och grät, sparkades och slogs och de var på snudd att göra en tvärvändning och åka hem när pappa gjorde ett sista försök att få mig bort till rutschkanan på barnavdelningen genom att bära mig skrikandes genom halva IKEA.

Den obligatoriska IKEA-korven, först ska ketchupen slickas av...

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Kramar till mamma och pappa, det kan verkligen vara en prövning att ge sig ut bland folk... Det ser verkligen ut som att Lilly trivs i gungan!

Hannes & Linn sa...

Ser ut som ni hade det bra i veckan! Synd att vi blev sjuka så vi inte kunde träffas:(
Kram Hannes