tisdag 11 januari 2011

Dagis-premiär

Tänka sig, just inför första dagis-dagen valde Lilly och jag att sova som små prinsessor HELA natten. Och när mamma tände lampan i mitt rum 06:45 (vilket ju egentligen är mitt i natten enligt min mening) studsade jag upp ur sängen på strålande humör.

På dagis hann pappa precis få av syrran overallen och skorna innan hon sladdade runt hörnan och försvann. Snacka om att hon har laddat! Alla de gånger då hon fått nöja sig med att surmulet stå i hallen och vänta på att jag skulle klä på mig, det tog hon igen idag. Lite då och då dök hon upp hos pappa och gav honom en kram för att sedan vina vidare till nästa hörna av dagiset.

Jaså, är du oxå här pappa? (ser syrran ut att tänka)


Själv hade jag lite svårt att slita mig från pappa och ville gärna ha med honom på allt. Men det var inte utan konkurrans från Nils som jämt och ständigt tog pappas hand och drog iväg honom på andra lekar eller hoppade upp i pappas knä. Agnes var inte mycket bättre hon för hon satt och kände på pappas hår stup i kvarten *suckar*.

Efter 1½ timme åkte pappa och Lilly hem och jag var väl inte riktigt nöjd med det konceptet precis, men det gick över snabbt. När mamma hämtade mig hade jag tryckt i mig en hel (!) lingonmacka, clementin och päron.

När mamma frågade Lena hur det gått för Lilly idag så tittade Lena först frågande på mamma, för att sedan finna sig och utbryta:
Lilly?? Ja, henne har jag inte sett över huvud taget idag! Hon har haft så många saker för sig att hon inte behövt nån som tar hand om henne. Säger en hel del om hur kul syrran haft det idag.

Mamma tycker nog att det är väldigt typiskt att pappa ska få en sån lätt inskolning...

Utdrag från min inskolning.
Och en till...

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vad kul att det gick bra för dig Lilly och vilken populär pappa ni har!
På måndag är det dax för mig och jag hoppas jag ska gilla dagis lika mycket som du, mamma känner sig dock lite orolig för hon tycker att jag är lite klänging nuförtiden...:(
Kram Hannes