söndag 2 januari 2011

Demoleringsfasen över?

Nä, det hjälpte inte att syrran var uppe HELA dagen igår, hon hade ändå energi att vara upp mellan 02:30-05:30 inatt och mamma var långt ifrån nöjd med detta. Ny taktik inatt hörde jag det mumlades om...

Idag begav vi oss ut på en långpromenad, låter enkelt men gudarna ska veta att det var en hejdundrandes massa tårar och utbrott innan vi kom ut ur huset. Men väl ute rådde frid över promenaden och vi alla njöt av tystnaden tror jag minsann. Vi skulle mata fåglarna nere vid havet men antingen är det kräsna fjäderfän längst vår kust eller så har de fått mat så att det står ut ur öronen på dem för inte fanns det något som helst intresse från deras sida av våra brödskivor.
Mamma var lite nervös och tyckte att jag inte fick gå ut på isen men pappa lugnade henne med att det inte fanns någon som helst chans för isen att gå sönder. 1 sekund senare gick pappas fot genom isen och jag förflyttades med blixtfart bort från där jag stod.



Och äntligen har syrran kommit över sin demoleringsfas där allt som kunde rivas skulle rivas. Nu är hon inne i fasen att bygga torn och det gör hon med all koncentration som hon kan uppbringa. Duplo tycker hon också är riktigt skoj och gubbarna som hon tidigare försökt käka upp får nu åkturer i både flygplan och bilarna med syrrans kompande av ljudeffekter.

Inga kommentarer: