torsdag 13 januari 2011

Ännu fler tänder...

Inatt har jag och syrran hållt mamma och pappa sysselsatta :-D
Lilly höll ställningarna mellan 23-01, sen satte hon igång vid 02 igen för att tillsist köra sista passet 04. Som grädde på moset vaknade jag vid 04 och krävde (!) att jag och pappa skulle ner och titta på TV. Jag hängde helt enkelt mina CI runt halsen, skakade trappgrinden som värsta straff-fången samtidigt som jag ylade så hela kvartet hörde NEEEEEEEEEER!!!!! Men neeeeej, jag kom INTE ner *muttrar*. Pappa tokvägrade som bara han kan när klockan är 04 och han är lustrött och eftersom vi nu har ju gått igenom det här ett par gånger så jag gav jag upp efter ett tag... men inte utan att ändå driva honom lite till extra vansinne *fniss*.

Dagis har gått bra idag med, men det blev så klart en favorit i repris när pappa smet in på toaletten, dvs 2 st hysteriska tjejer. Imorgon ska vi vara där helt själv hela dagen och pappa oroar sig rätt rejält inför lämningen.

Syrran övar sig på att hålla pennan rätt


Det är nått med dagis som gör att vi barn gör saker som vi absolut inte gör hemma. Lilly har exempelvis totalvägrat banan hemma den senaste månaden, men titta här var hon nöjt smaskar på...


Finns det nått spännande i den här väskan tro?


Nä, nu drar vi hem syrran!


Ikväll vid tandborstning upptäckte mamma att tand 11 och 12 har kommit under natten/dagen. Inte konstigt att syrran varit väldigt gnällig. Så nu har hon 8 tänder upptill och 4 nertill. Det känns väldigt buligt i nedre käken enligt mamma så fler är på gång. Mamma räknar kallt med fler kassa nätter inom snar framtid.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

skönt att ni håller igång era föräldrar. Jag försöker här med, i natt blev det nog 5 kortare pass för de. Kämpar fortfarande med tand nummer 5. Dina tänder verkar poppa upp i raketfart Lilly!
Idag fick jag kyckling efter ett recept som er mamma gett min, kanongod! Så gott att jag skippade skeden när jag åt, gick fortare med handen:)
Kram Hannes