måndag 24 augusti 2009

Inskolning och fyrkanter

Idag var det ingen ball dag på dagis. Hajjar ni att mamma lämnade mig i en HEL minut??? Ja, efter den incidenten gällde det ju att hålla koll på henne så det gjorde jag resten av tiden. Ville även passa på att visa mitt missnöje ordentligt, så jag såg till att hon fick sig en rejäl dos med gnäll. Det borde lära henne att veta hut!

Sen på eftermiddagen så kom farmor och farfar på besök, och OJ va glad jag blev. Så vi lämnade tradiga mamma hemma, och gav oss iväg alla tre på upptäcksfärd i Rydebäck. Vi lekte i sandlådor, gungade, åkte rutschkana och var till och med nere på stranden. Farmor och farfar är nog det bästa jag vet. Passa på att skicka en släng-kyss till dem här som tack för lekstunden idag!!

När vi väl kom hem såg vi att mamma lagade mat. Hon hade tydligen bestämt sig för att bräda Scans mamma (har aldrig träffat Scan men hans mamma kan minsann laga mat), för hon gjorde köttbullar. Alltså... e jag helt fel ute när jag säger att köttbullar ska vara runda?? Mammas var både fyrkantiga och trekantiga, fast de var faktiskt rätt goda. Drog i mig 2 stora köttbullar med potatismos och rödbetssallad, och en massa grönsaker.

Sen blev det rakt i badet... fast di gamle skulle faktiskt ha väntat med det ett tag. Jag hade liksom något på gång och tja... 'shit happens when you party naked' säger jag bara. Mamma for upp ur badet (jodå, hon hade minsann tryckt sig ner där med mig) i en jädrans fart, hehe! Härligt avslut på dagen.

Inga kommentarer: