söndag 30 januari 2011

Filippas 3-års kalas

Idag var det äääntligen dags för Filippas kalas och jag och mamma traskade bort i härligaste solskenet. Vi var massor med barn, och alla på bästa kalas-humör.

Vi barn satt vi vårt eget bord (och kände oss alla väldigt vuxna), först serverades det korv med bröd och jag tryckte i mig 2 stycken (!).


Sen öppnade glasskiosken och där inne jobbade Filippa som kassörska och hennes mamma Ulrika som förste glass-skopare. Filippas pappa Peter gav oss pengar, för sådana måste man ju ha för att köpa glass och sedan var det bara att gå bort och romla glass. Man fick välja på jordgubb, vanilj eller päronglass och sen fanns det chokladströssel och tuttifrutti-strössel. Och högst upp på glassen kunde man få maräng om man nu ville det (vilket man ju så klart ville!!). Innan man fick glassen fick man överräcka sin slant till Filippa som scannade glassen med en kassa-apparat, hon gick verkligen in för sitt uppdrag.


Som avslutning blev det fiskedamm och tänk att vi alla fick napp, vilken lycka!


Här smaskar jag och Agnes på våra fångster.


Och efter en så rolig och händelserik eftermiddag så kan det ju bara sluta på ett sätt...


Tack för ett kanon-trevlig kalas Filippa, det gör vi om nästa år va?!

Det här med att varva ner inför nattning är något som jag och pappa inte är riktigt duktiga på...

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Åh, så mysigt ni ser ut att ha haft det! Trist att vi inte kunde vara med och busa...
Kram

Sara sa...

Roligt med kalas, och så häftigt med en glasskiosk :)
Hörde att du träffade min chef Pontus och min arbetskollega Mimmi :)
Världen är liten!