onsdag 12 januari 2011

Inskolning fortsätter

Japp, nu finns det ingen återvändo för syrran. Dagis är ett faktum och det flyter på fint.

Idag stannade hon både på lunch, middagstupplur och eftermiddagsfika. Allt gick kanon om man bortser från den gång då pappa smet in på toa. Ett par sekunder senare stod Lilly stortjutandes vid ytterdörren och jag ylade i soffan... han kände sig nog lite lätt stressade inne på dass hehehe. och det var ju precis vad vår plan var.

Själv är nu min middagstupplur borta med vinden. Under mina 5 veckor hemma har jag inte sovit middag alls. Igår fick jag sova en timme på dagis mest på test (vi barn med hörselskador tenderar till att bli lite mer trötta på eftermiddagen), men då jag fortfarande inte somnat vid 20:30 igår togs beslutet en gång för alla. Så syrran fick knoppa i 'min' vagn medans jag låg inne i mysrummet på en matta med mina polare och relaxade. Och det gjorde susen, för ikväll somnade jag mitt i andra sagan som pappa läste för mig, och det har bara hänt 2 gånger tidigare de senaste 2 åren.

Ikväll blev det pizza och jag fick min alldeles egna pizza. Försök har gjorts med detta tidigare, men jag har bara velat äta av mammas pizza då. Fast denna gången fick jag annanas och ni kan tro att jag ville ha den! Väck med tallriken, här skulle det käkas på kartong precis som mamma och pappa. Lilly la beslag på vitlökssåsen så att vi andra knappt fick nått alls, hon är en riktigt såsig typ hon.



Ingen fel på aptiten idag inte :-)

2 kommentarer:

Linda sa...

Tänk om jag kunde få Isac att äta pizza!! Duktiga tjejer du har :-)

Sixten & Majken sa...

Härligt att inskolningen går så bra med Lilly!
Mmmmm, pizza - det var inte igår man år det precis :-D