onsdag 26 augusti 2009

Tårar & skratt...

Idag på dagis hade mamma tydligen fått stränga order om att helt ignorera mig, och bara sitta och bläddra i en tidning. Men jag ville ju att hon skulle vara med och leka och var inte alls nöjd med att hon var så tråkig. Och under fruktstunden, när jag slet av mig mina CI så fortsatte mamma att ignorera mig och Lena skulle sätta på dem. Då brast det helt för mig så jag började tok-gråta och slet och drog i mammas byxor och hon fortsatte att ignorerade mig.... och då brast det för mamma.

Så där var vi, 2 blöta fläckar på dagis. Sen efter fruktstunden så sa mamma hej då och vi grät nog lika mycket bägge två. Fast när mamma väl kört iväg så var ju Lena med mig hela tiden och vet ni, då blev jag glad igen. Vi bläddrade länge i mitt fotoalbum som jag har med mig, och sen lekte jag med alla mina nya vänner. Lena tog massor med foto på mig och jag skrattade på alla bilder.

Sen var det lunch och då proppade jag i mig en stor portion potatis, köttfärslimpa, sås och ättiksgurka. Och när Lena la mig ner i vagnen ute på gården som somnade jag direkt och sov i en hel timme. Vaknade och då stod Lena där så jag vinkade och log och då lyfte hon upp mig och sen gick vi in och lekte. Strax efter kom mamma och hämtade mig.

Det var mycket roligare på dagis när mamma inte där! När jag skulle gå fick Lena en slängkyss av mig, men strax innan vi kom ut genom dörren gick jag tillbaka in och gav henne en kram. Hon såg ut att behöva det... hon hade oxå varit en blöt fläck under förmiddagen berättade hon för mamma. Hon sken upp och blev lite tårögd... vi kvinnor är lite känsliga av oss tydligen, men mamma är nog värst av oss alla.

Hörde att mamma sa till Sixtens mamma att hon gått och blivit en hormon-kossa nu de sista veckorna... jag får sån lust att säga Muuuuu till mamma varje gång jag ser henne men inser att det kanske inte är ett smart drag just nu.

2 kommentarer:

Anna och Ronja sa...

Aahh ni är för goa båda två!!

Tokiga jag sa...

ni är sååå duktiga båda två! speciellt mamma som kämpar som hon gör!