söndag 16 januari 2011

Barnkalas hos Sixten

Idag var det äntligen dags för Sixtens kalas, och eftersom mamma tycker det är mysigt att spendera tid bara hon och jag så valde vi att gå ensamma. Mysigt!

Medans jag och mamma väntade i bilen på de andra att dyka upp så tränade vi lite skönsång till Sixten. Så Sixten: This is for you!


Dagens födelsedagsgris!


Först bjöds det på middag och kan ni hajja att vi fick Musse Pigg-hamburgare?! Hur coolt som helst. Mamma la så klart sin kreativa touch på sin hamburgare.


Här sitter hela gänget; Sixten, Majken, Filippa, jag, Agnes och Maja. Också alla morsor och Sixtens pappa förståss. Det var nog tur för Sixten att hans pappa var där för annars var det ju bara oss kvinnofolk resten av högen.


En sån här var ju hur skön som helst att sitta i.


Sixtens mamma Åsa hade bakat dessa fina skapelser och de smakar PRECIS så gott som de ser ut. MUMS!!! Jag tryckte i mig två.




Saken är ju den att mamma fick med sig en av varje sort hem till pappa men när hon nu ser bilderna är hon grym sugen på att norpa dem själv...


Tack Sixten för att jag fick komma på ditt fina och goda kalas, det gör vi om nästa år va?? ;-)

2 kommentarer:

Sara sa...

Hade jag varit du, så hade jag lätt tryckt i mig dom smarriga kakorna själv :D
Ser ju grymt goda ut!

Clara: vilken fin sång! Du är så söt!

Sixten & Majken sa...

Åh, fina goa Clara! Jag blev tårögd sdå fint du kan sjunga!
Tusen tack för igår, och såklart gör vi om det nästa år - men först är det din tur :D