torsdag 27 januari 2011

Begravning och busfabriken

Tjohooo, igårkväll kom mamma hem från Holland och hon började kollektera kramar och pussar så fort man slog upp ögonen, nice!

Efter frulle och dylikt lämnades jag och syrran av pappa på dagis för allra sista inskolningsdagen (imorgon är vi dagislediga). För 3e dagen tog jag syrran i handen, vinkade av pappa med ett leende och så sprang vi in och busade. Väldigt skönt för pappa att tårarnas tid verkar förbi.

I förmiddags var mamma och pappa på gammelfarfars begravning. På vägen hem tyckte mamma att hon behövde muntras upp lite så beslut fattades snabbt om att busfabriken var nästa anhallt efter att vi hämtats på dagis. Jag och syrran var inte svårövertalade när vi hörde vart vi skulle. Jag förklarade dock för mamma att glass hörde till när man var på busfabriken, och så fick det ju så klart bli!


Syrran rår sig på hela Busfabriken nu, vilket innebär att hon springer på ett håll och jag på ett. Vid ytterst få tillfällen stöter vi på varandra, och det är ju kul, men sen är det på vars ett håll igen. Och idag hände något stort (ja, förutom då den extrema sörjan i syrrans blöja OCH bralla), idag vågade jag hålla Elefantens hand. Det ni!



Och så här slut är man efter 2 timmars bus, ja, om man då inte heter Lilly för då ger man fullt ös hemma oxå i ett par timmar...

3 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

det där såg ju fantastiskt kul ut! Vilken fart det är på dig Lilly och jag förstår att man kan bli så trött som du blev Clara:)
Kram Hannes

Mamma Miriam sa...

Busfabriken är ett kul ställe det! Liam pratar fortfarande om när vi var där, för två och ett halvt år sedan! Har lovat honom att vi ska dit MÅNGA gånger i sommar.

Sixten & Majken sa...

Syntes tydligt vem av er mamma fick punktmarkera! :D
Verkar vara lika mycket spring i benen på Lilly som det är här hemma! Modigt att hålla i elefantens hand..., visst ser han lite läskig ut?!
KRAM