söndag 9 januari 2011

Promenad i missat solsken

Idag strålade solen och det kändes faktiskt riktigt vårigt i luften. Jag och pappa gick ut för att skotta bort lite snö och slask från trädäcket medans syrran låg och sov. Mamma serverade korv med bröd som inte alls smakade fel när man jobbat hårt som mig.



Vi kom in lagom tills dess att syrran vaknat och käkat lunch och mamma bestämde sig för att gå ut i det fina vädret tillsammans med syrran. Men stopp och belägg! Där ville minsann jag oxå hänga på, fast inte utan att joxa med påklädnaden och när vi äntligen var ute försvann solen.... SORRY mamma!! Just det var inte riktigt min mening.

Men det var rätt skönt ute ändå, och syrran njöt av att äntligen kunna gå omkring med mig på lekplatsen.






Nu när julgranen är utslängd har jag hittat ett nytt projekt för mina nya färdigheter i att pynta, upptäckte mamma...

Vi vill ju också här passa på att gratta Sixten som idag fyller 3 år. HIPP HIPP HURRA!!!! Hoppas du haft en riktigt härlig födelsedag!!! *Kramar om*

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Åh, fina ni! Stort tack!
Jag laddar redan för nästa söndag :D

Hannes & Linn sa...

ser ut som ni haft en fin dag där nere i söder. Här har det varit fullt upp, har ätit våfflor för första gången och det var ju en riktig höjdare måste jag säga.
Kram Hannes