måndag 3 januari 2011

Lyxigt värre

För några dagar sedan undrade farmor och farfar om inte mamma och pappa ville åka mer skidor för i så fall ställde de gärna upp och passade oss tjejer en dag. Mamma svarade på en millisekund att de absolut kunde tänka sig det och i nästa sekund bokade hon in denna dagen.

Som grädde på moset valde syrran att sova hela natten! Hon vaknade vid 05:40 för vällingpåfyllnad och sussade sedan vidare till 08:20. Första gången på hur länge som helst som alla vi andra satt uppe och käkade frukost utan henne. Vid 9 kom farmor och farfar och mamma och pappa drog till Vallåsen. Klarblå himmel och schysst underlag konstaterade de och 'bara' -11 grader. I liften erkände pappa att han redan började få ångest över den dag då jag kommer hem och säger att jag ska dra till St Anton. 'Över min döda kropp' är tydligen svaret jag kan förvänta mig, tror han att jag lyssnar på honom när jag är så gammal undrar ju då jag??

Snubben som tog fotot menade på att de ju hade kunnat fota vilka 2 skidåkare som helst, man kunde ju ändå inte se vem som är bakom rånarluvorna, men jag kan allt se att nästipparna tillhör mina gamlingar.


Här hemma har vi kört järnet med farmor och farfar som konstaterade att 'det går i ett'. Och det tyckte nog syrran och jag med för vi var helt slut. Vi kurade ihop oss i soffan för att kika på Dumbo men då jag råkade nicka till blev det en väldans fart på gamlingarna, och jag och syrran hamnade i badet istället och då piggnade jag till igen :-)

Tack farmor och farfar för en riktigt härlig dag hälsar vi alla fyra.

Inga kommentarer: