lördag 22 januari 2011

Vi tjejer på vift

Här hemma har det varit tjejdag för hela slanten eftersom pappa varit på herrklubb. Vi töser började med att dra iväg till Hemköp för att inhandla det obligatoriska lördagsgodiset, jag har blivit rackarens så duktig på att se till så att jag bara skopar upp en godisbit av de sorter jag väljer så att jag får mycket smak för slantarna.

Efter att ha lekt en stund på tåg-lekplatsen promenerade vi hem för att direkt packa in oss i bilen, här skulle det inhandlas blommor till gammel-morfar som fyllde år i måndags men som vi skulle fira i eftermiddag i efterskott. Lilly somnade innan mamma knappt hunnit spänna bältet och vaknade inte förren vi var hemma igen.

Väl hemma hos gammelmormor och gammelmorfar uppvisade vi våra allra bästa sidor, och aldrig förr har vi varit så glada och på G hela tiden. Kan kanske bero på att kakfatet stod framme i hela 2 timmar, men det fungerade kanon för våran del.


Det tog en stund innan vi upptäckte deras massagestolar men när Lilly väl upptäckte dem satt hon äntligen stilla i mer än 3 sekunder. Oj oj oj som hon njöt och jag hade svårt att locka henne ifrån dem för andra äventyr.




Mamma hade förberett middagen redan igår så när vi väl kom hem trötta och gnälliga åkte vi direkt i ett bad. Och sen blev det riktigt mysigt, för då fick vi käka middag, i pyjamas, framför TVn!! Fattar ni så lyxigt?! Vi krängde i oss mat som aldrig förr så mamma var nöjd med konceptet.


I vanliga fall brukar ju pappa natta mig (efter önskemål från min sida) men idag slog mamma ihop min och syrrans nattning. Jag bestämde mig snabbt för att jag skulle läsa saga för syrran, fast hon lyssnade ju inte *suck*.




Och snart hade hon hittat egna aktiviteter...




Mamma njöt i fulla drag av den här roliga dagen, imorgon åker hon utomlands och jag och syrran träffar henne först på torsdag morgon. Mamma kommer nog att tycka det är absolut tuffast, vi har ju farmor som ersättare så vi kommer knappt att sakna mamma.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

ni tjejer ni vet hur man ska roa sig!
Vilken lyx att käka framför tv:n:)
Jag hoppas att det går bra när er mamma är borta och att tiden går riktigt snabbt!
Kram Hannes