tisdag 13 april 2010

AVTn blev Väla

Jag ska på utflykt imorgon med mitt dagis, vi ska ta bussen (hajja så häftigt!) till en bondgård WOW!!! Så när AVT-Karin ringde och sjukanmälde sig till mamma i eftermiddags blev det en spontant-shoppingrunda till Väla istället. Jag behöver en ryggsäck att ha min matlåda i för allt det får inte plats i min lilla röda handväska. Mamma hittade en rosa ryggsäck med gröna grodor på som tydligen föll i god smak. Sen blev det nya skor eftersom det är lätt svettigt att traska runt i vinterkängorna i 11+, så nya gympapjucks och sandaler bidde det plus en fleecejacka. Så nu är jag redo för våren.

Barbapappa med min nya väska...


De senaste 2 nätterna har gått väldigt bra för mamma och Lilly. Tjejen har fått sin kvällsvälling vid 22:30 innan mamma knoppat in och sen har Lilly sovit till 05:15 i måndags och 06:15 idag. Klart godkänt enligt mamma! Så då var det dags för nästa fight ansåg mamma och stoppade Lilly i säng i sitt eget rum nu ikväll. Snark sa Lilly som somnade på mindre än 3 minuter. Kunde det vara så lätt???

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vilken rolig väska med grodor på.
Heja Lilly! Jag har inte ätit de senaste nätterna jag heller, men väcker mamma med jämna mellanrum så hon får stoppa in nappen till mig, trots att hon numer lagt 4 stycken i min säng.
Idag premiär sov jag i mitt rum (i en resesäng), när jag vilade i eftermiddags.
Kram Hannes