torsdag 15 april 2010

Pott-premiär

Jajemensa, ni läste rätt!
Ikväll innan middagen skulle pappa hjälpa mig att tvätta mina händer. Då tog jag fram pottan själv och drog ner byxor och blöja. Pappa gick ut ur badrummet, tänkte väl att om jag får lämnas ifred kanske något händer. Och voilá!! Jag kissade på pottan!!! Ohhhh så stort. Massor med jubel och applåder blev det minsann och jag blev stolt som en tupp :-D

Annars har det varit lite tufft rent sömnmässigt för hela familjen idag. Vid 01:30 vaknade mamma av att jag hade party inne på rummet med mina mjukisdjur. Tappra försök gjordes för att få mig att somna om men jag var pigg och lycklig och höll låda till 05:30 då jag och pappa däckade i min säng. Vilka party-animals! Mamma och Lilly körde sitt race mellan kl 03:30-05:30 så när pappas klocka ringde 06 var han nog måttligt road. Vi tjejer låg och drog oss till kl 08. Vilken tur för mamma att farmor och farfar kom och lekte med mig och Lilly, så att hon kunde sticka till gymmet och samla krafter (?). Och har man inte sovit på natten såg jag ingen anledning att heller sova middag och Lilly bestämde sig för att sympatisera med mitt beslut. Så mamma fick helt enkelt dra iväg oss till lekplats och träffa Agnes och hennes mamma vid 14-tiden. Men när klockan väl blev 16, då var jag slirigare än slirigast och både jag och syrran däckade i vagnen på väg hem. Mamma njöt för fulla muggar av en lugn och tyst promenad hem i solskenet.

Inga bilder idag eftersom minneskortet gått sönder i kamera tydligen *mutter*.

Inga kommentarer: