måndag 19 april 2010

Sovmorron och bus med Agnes

Inatt/morse höll jag låda från 02 till 05:30, stackars pappa som låg bredvid mig och fick stå ut med mitt bus och sparkande. Så när farmor och farfar kom vid 9:30 hade jag fortfarande inte stigit upp. Mamma räknade med att jag skulle vägra sova middag i vanlig ordning och lät mig därför sova så länge som möjligt. Men när farmor och farfar kom in för att väcka mig satt jag smått yrvaken upp i sängen och blev på direkten redo för bus.

I eftermiddags drog vi hem till Agnes för en lekstund. Hon har oxå fått en lillasyrra OCH hon är ledig på måndagar precis som jag så vi har lekt nu ett par måndagar. Superkul!


Jag fick hjälpa Helena att plantera blommor... fast jag tröttnade rätt snabbt.

Strax efter lyckades vi övertala morsorna att dra till lekplatsen istället.


På vägen hem var Lilly långt ifrån nöjd i vagnen och som storasyrra har man ju ett visst 'underhållnings-arbete' som tydligen ingår i jobb-beskrivningen så det var väl bara för mig att sätta igång... Mamma tyckte det värmde extra i mamma-hjärtat att se att vi tjejer redan har så kul ihop. Syskonkärlek kallas det tydligen...



För mamma och Lilly har natten gått kanon-fint. Sista kvällsmålet kl 23, nappinstoppning 2 gånger och sömn till kl 07. Efter en frulle-flarra så somnade de om till 09. Gottegrisar!

Inga kommentarer: