tisdag 27 april 2010

Sjuk igen

Ja, så var man sjuk igen *suck*. Febern kom igårkväll och natten har gått i orolighetens tecken. Var lika varm imorse så det bidde till att stanna hemma och mysa med mamma och Lilly.

Jag har ju en tendens att inte vilja sova middag när jag är sjuk, något som mamma tycker att jag absolut borde just dessa dagar. Hon misstänker att det beror på att jag bara ligger och degar framför tvn när jag är sjuk, jag menar, hon kan ju knappast neka mig Nicke Nyfiken när jag är sjuk liksom vilket inte gör mig precis trött vid lunchtid. Så idag la hon upp en ny taktik. Direkt efter att jag proppat i mig 2 ägg och en stor macka till frukost så serverade hon en chokladpudding (!!), klockan 09. Och se det gav mig lite energi att göra annat än bara se på TV och vid lunchtid tryckte jag i mig 14 (!?) köttbullar. Strax därefter däckade både jag och Lilly och sov i 2 timmar samtidigt, mamma var inte sen att släppa allt hon hade för sig och bäddade raskt ner sig själv och fick sova en stund hon med. Välbehövligt tydligen.

Ikväll känns jag lite svalare men jag får tydligen stanna hemma med mamma och Lilly imorgon också, och torsdagar går jag ju inte på dagis ens så kanske blir det bara på fredag jag får leka med mina kompisar *mutter*.

Inga kommentarer: