söndag 4 april 2010

Påskafton och busfabriken

Igår skulle vi hem på påskmiddag hos farmor och farfar, så då blev det äggmålning så att jag kunde ha med några presenter till dem. Farmor, farfar, faster Yvve och Mattias fick vars ett, de var nog väldigt uppskattade.


Det serverades massor med god mat, inget som jag dock var intresserad av. Det finns ju så mycket roligt att göra hemma hos dem, äta kan man göra en annan dag. Lilly drog i sig sin kvällsflarra kl 18, och somnade först i bilen på väg hem 20:30 efter att ha varit vaken i 7 timmar (vadå ärvt mammas partygen?). Nästa gång hon ville ha mat var 02:30 och då kunde ju mamma knappast neka henne nattflarran. Så det blir nytt försök inatt.

Ännu ett misslyckat försök att få ordning på min dygnsrytm gjordes idag. Ingen middagssömn och busfabriken i 2 timmar i eftermiddags med kusinerna borde få mig helt utmattad. Det blev jag oxå, men tänk... det har gått två timmar sedan de försökte lägga mig och jag springer fortfarande ut var 30e sekund. De ser inte alls glada ut men det struntar väl jag i...
Lilly fick avnjuta en eftermiddag helt för sig själv hos farmor och farfar för allra första gången, det gick kalas-fint. Tack för hjälpen!


Och nu har Lilly börjat babbla. Mamma hörde henne i natt öva på bababa, lalala, tatata och idag har hon kört den ena monologen efter den andra: bababababa. Mamma och pappa skrattar gott åt det, första gången de har en bebis som babblar :-)

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vilka fina ägg du målat Clara och vad du kan snacka Lilly. Själv kör jag bara med små glädjetjut, särskilt när jag hamnar i hoppgungan.