torsdag 22 april 2010

Sandlådan invigd

Tjohoooooo, idag blev min sandlåda färdig.
Mormor och morfar kom hit imorse och morfar hade sitt släp med sig. Så han och pappa satte igång direkt till mitt stora intresse.

4 rundor till grustaget, 3 ton och 2 kubik sand senare så var lådan fylld. Jag hann somna innan de var färdiga och när jag vaknade hade mormor och morfar åkt hem och istället hade farmor och farfar kommit på besök för att leka med mig och Lilly. Det låg ett paket i sandlådan från mormor så jag var inte sen att dra ut till sandlådan för att inviga den och reka paketet. Jag lekte HELA eftermiddagen där ute och var helt slut när det var dags att gå in. Vilken fin sandlåda pappa, farfar och morfar fixat till mig!!

Första lasset (halv kubik) såg mest ut som damm i hörnorna ;-)










Natten som gick... ja, man kan väl säga att mamma har satt en 'världens sämsta mamma-stämpel' i pannan på sig själv. Lilly vaknade ovanligt nog vid 01 och tvärvägrade somna om. Varken napp eller blöjbyte hjälpte, tjejen var ledsen. Efter 30 min drog mamma sig till minnes att Lilly faktiskt inte alls fått sin sista kvällsflarra ännu (som normal brukar intas vid 23-tiden). Så i raketfart blandades en flarra som gick ner ännu snabbare och sen däckade Lilly direkt. Mamma skyller på att hon var helt väck inatt.

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

hur djup är den där sandlådan egentligen, kan man drunkna i den?
Var var det i paketet??
Kram Hannes

Min Syrra och Jag sa...

Hahaha, ja tröttnar vi på sandlådan kan vi lätt göra om den till pool ;-) I paketet släpet med massor med sandlådeleksaker.