fredag 16 april 2010

Fullt ös på middagarna

När det väl nalkas middag, då jäklar blir det ös här hemma. Så fort jag hör mamma ropa på mig sladdar jag ut ur TV-rummet, napp och snuttisar åker till höger och vänster, jag kastar mig upp på stolen och drar upp armarna, redo att hugga in. Nu sitter ju även Lilly med vid bordet och käkar nån sorts puré och mamma brukar ha problem med att Lilly inte vill gapa. Så idag tog jag ett eget initiativ, tog skeden från Lillys skål och började mata henne. Och tänka sig, hon gapade som en fågelunge varje gång jag närmade mig med skeden. Tänk vilken liten hjälpreda jag är.



Det här med kniv är ju väldigt intressant och idag fick jag gå loss på pappas pizza, en bra träning på att dissekera saker.


Pipmugg är en baggis för syrran som förvisso mest använder den som en tuggleksak...

Inatt höll jag låda från 01-03 och sen tog Lilly över från 04-06.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

att Lilly äntligen förstått hur gott det är med mat, det var på tiden:) Vad snäll du är Clara som hjälper henne så fint!
Kram